JAK BYĆ DOBRYM RODZICEM. MAŁGORZATA GOŁOTA

Spodziewałam się po tej książce czegoś innego. Wnioskując na podstawie tytułu (może niesłusznie?) myślałam, ze znajdę tu opis problemów, z jakimi spotykają się zwykli rodzice w wychowywaniu dzieci, trochę przykładów i garść porad. 

Nastawiłam się na przewodnik po tym czego nie robić i co jak najbardziej praktykować w wychowywaniu potomstwa.

Natomiast książka Małgorzaty Gołoty nastawiona jest raczej na opowieść o świecie nastolatków i to świecie bardzo trudnym. Płynące ze wszech stron przedstawiane zagrożenia i problemy psychiczne młodych ludzi to temat przewodni większości rozdziałów. Tytuł nie współgra z treścią wysłuchanych przeze mnie opowieści. Zamiast o szeroko rozumianym wychowywaniu dzieci, otrzymujemy informacje o naprawdę trudnych przypadkach chorób i zaburzeń wśród nastolatków i o pełnym zagrożeń  środowisku, w którym przychodzi młodzieży żyć (przede wszystkim krytyka dotyka szkoły). To dość drastyczne treści, często poruszane już we wcześniejszej pozycji autorki „Żyletkę zawsze noszę przy sobie”.

Oczywiście znajdziemy tu porady jak pomóc nastolatkom w kryzysie, jak je wspierać oraz w jaki sposób wyłapywać sygnały o tym, ze dzieje się z nimi coś  złego. To absolutnie bardzo ważne tematy i nie twierdzę, że nie są potrzebne. Jednak jak pisałam wcześniej, nie tego oczekiwałam.

Książka dobra, acz niekoniecznie mnie czymś zaskoczyła.

Poza tym, że zupełnie o czym innym chciałam usłyszeć ;) 

Książkę dostępna jako audiobook w Dziale Audiowizualnym lub w formie tradycyjnej w Dziale dla Dzieci.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

LEKCJE CHEMII, BONNIE GARMUS

1670 - SERIAL