KARTKA Z KALENDARZA- URODZINY ZNANYCH TWÓRCÓW

 



Dzisiaj urodziny obchodzą:


Irena Stanisława Sendlerowa z domu Krzyżanowska (ur. w 1910 r. w Warszawie – polska działaczka społeczna i charytatywna, w czasie II wojny światowej kierowniczka referatu dziecięcego Rady Pomocy Żydom przy Delegaturze Rządu na Kraj („Żegoty”). Sprawiedliwa wśród Narodów Świata, dama Orderu Orła Białego i Orderu Uśmiechu.

Oto kilka jej cytatów:

„Hitler stworzył piekło w całej Polsce, ale jeszcze większe piekło stworzył Żydom, a największe piekło stworzył dzieciom, tym najbardziej bezbronnym istotom.

„Jak ja byłam młoda, to nigdy nie myślałam, że ja będę miała dzieci, nie lubiłam nawet dzieci.

 Każdemu, kto tonie, należy podać rękę!

„Ludzi należy dzielić na dobrych i złych. Rasa, pochodzenie, religia, wykształcenie, majątek – nie mają żadnego znaczenia. Tylko to, jakim kto jest człowiekiem.

 

 

Galileusz właśc. Galileo Galilei ,ur. w 1564 w Pizie  – włoski uczony: astronomastrologmatematykfizyk doświadczalnyinżynier-wynalazca i filozof, pionier nowożytnej fizyki i astronomii oraz popularyzator tych nauk. W co najmniej dwóch rankingach fizyków znalazł się w pierwszej dziesiątce wszech czasów, a w jednym z nich znalazł się na czwartym miejscu – zaraz za podium obejmującym NewtonaEinsteina i Maxwella

A to jego cytaty:

 

„Filozofia zawarta jest w tej wielkiej księdze, którą mamy przed oczami – mam na myśli wszechświat – ale nie uda się nam jej zrozumieć, dopóki nie poznamy właściwego języka i symboli, jakimi ją napisano.

„Nagromadzenie danych to nie jest jeszcze nauka.

„Nie możesz człowieka nauczyć niczego. Możesz mu tylko pomóc odnaleźć to w sobie.

„Wino to światło słońca uwięzione w wodzie.

 


* źródło: Wikipedia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

1670 - SERIAL

TYLKO ONA ZOSTAŁA, RILEY SAGER