CO WARTO PRZECZYTAĆ...PODPOWIADAJĄ YOUTUBERZY


 

Odkryłam niedawno na YouTube „Literackich” i „Zaksiążkowane”-  cudowną oczytaną rodzinkę, która chętnie dzieli się spostrzeżeniami na temat przeczytanych książek i to naprawdę różnych gatunkowo oraz „Ośle Uszy”, kanał prowadzony przez Kamila, który przeczytał już chyba wszystko spośród wydanych zarówno w języku angielskim jak i polskim pozycji rzeczywiście wartych uwagi.

 Muszę przyznać, że ogromnie im zazdroszczę, ale oczywiście w tym pozytywnym sensie, ponieważ ja nie przeczytałam jeszcze nawet 1/3 z tych książek, które im już się udało pochłonąć. Mało tego, potrafią opowiadać o książkach w taki sposób, że po prostu trzeba po nie sięgnąć. I tak dzięki „Literackim” zainteresowałam się m.in. Jędrzejem Pasierbskim, którego jeszcze nie czytałam oraz Bartoszem Szczygielskim „Nim skończy się noc” (właśnie słucham w Audiotece). Jeśli zaś chodzi o „Ośle Uszy”, to Kamil zaintrygował mnie niektórymi tytułami (np. Czasem huraganów Fernandy Melchor, Obietnicą Galguta Damona, czy Gdyby Nina wiedziała Dawida Grosmana, które zamówiłam i jak którąś przeczytam to chętnie coś o niej napiszę.

Reasumując, jeśli nie wiecie co warto przeczytać, jakie książki co roku nominowane są do Międzynarodowej Nagrody Bookera, to zanim wybierzecie się do biblioteki, (choć tutaj koleżanki o książkach wiedzą równie dużo, a pewnie nawet i jeszcze więcej) lub do księgarni, to może poszperajcie w Internecie, znajdziecie tam ludzi, którzy o książkach naprawdę sporo wiedzą i chętnie się tą wiedzą dzielą. Może tak jak mnie zainspirują was do wypożyczenia lub zakupu jakiejś pozycji.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

1670 - SERIAL

TYLKO ONA ZOSTAŁA, RILEY SAGER