NIEWIERNOŚĆ. UWIKŁANI W HISTORIĘ. AGNIESZKA JEŻ, PAULINA PŁATKOWSKA.

 


Czytamy książkę o losach Ruty i Jakuba, złączonych nie tyle uczuciem, co wspólną, tragiczną przeszłością. Lojalni wobec raz powziętego pomysłu na wspólne życie, prowadzą je choć nie jest im łatwo. Janusz (Jakub) odnajduje szybko pociechę w osobie Krystyny, której również pozostaje wierny do końca. I w ten sposób na scenę wkracza trzeci bohater tej zawikłanej historii. Przez ponad 500 stron śledzimy skomplikowane relacje i losy bohaterów, wracamy momentami do wojennej przeszłości, to znów nurzamy się w świecie PRL-u. Historia ciekawa, bliska życiu. Mnie najbardziej porusza w tym wszystkim historia Ruty, która wydaje mi się zawsze samotna i najbardziej przez wszystkich pokrzywdzona, mimo heroicznych wręcz wysiłków bycia idealną.

Można z tej książki wyczytać wiele tematów: o związkach bez miłości i o uczuciach starszych osób, o nieprzerobionej traumie, o konsekwencjach nieujawniania korzeni i tym samym o szukaniu tożsamości. Wreszcie jako rozważania na temat wierności i niewierności swoim postanowieniom, miłościom, ideom i ideologiom.

Muszę przyznać, że jest to ten rodzaj powieści, które czytuje bardzo rzadko, ale nie żałuje. Dobrze się spędzało wieczory przy tej lekturze, zagłębiałam się w uczucia bohaterek.

Zaciekawiła mnie ta historia i dlatego postanowiłam ją tutaj opisać i Wam polecić. Zapraszam do lektury.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

1670 - SERIAL

TYLKO ONA ZOSTAŁA, RILEY SAGER