KARTKA Z KALENDARZA - DZIEŃ NAUCZYCIELA


 

Obchodzimy dzisiaj Dzień Nauczyciela więc wypadałoby złożyć życzenia wszystkim belfrom, ale czy na pewno wszyscy zasługują na to żeby ich mile wspominać? Ja osobiście podzieliłabym nauczycieli na 3 grupy, bo z takimi się właśnie spotkałam w czasie swojej edukacji i tak:

Pierwsza grupa to ci surowi i wymagający, nie tylko od innych ale i od siebie, jednak w przystępny sposób potrafiący przekazać wiedzę tzw. profesorowie.

Druga to prawdziwi belfrzy, czyli ludzie z pasją, zarażający optymizmem, fantastycznie uczący, którym się chciało porozmawiać z młodzieżą i którzy słuchali co młodzi mieli do powiedzenia, tych lubiłam i ceniłam najbardziej i czasem zdarza mi się zatęsknić za tymi nauczycielami.

Oczywiście była jeszcze trzecia grupa nauczycieli, którzy w ogóle nie powinni uczyć, ponieważ nie potrafili niczego nauczyć, choć wydawało im się, ze wszystko wiedzą najlepiej, nieznoszący żadnych uwag, odmienności zdania czy poglądów na pewne rzeczy. To nauczyciele, którzy przychodzili do pracy z musu, nie wkładając w nią żadnego wysiłku. Potrafili zniszczyć ucznia, nic sobie z tego nie robiąc. Często byli to ludzie, którzy już dawno powinni być na emeryturze.

Dlatego składam najlepsze życzenia nauczycielom z dwóch pierwszych grup. Życzę im zdrowia, wytrwałości i spokoju oraz samych pojętnych uczniów.

Co do grupy trzeciej (o której chyba napisałam najwięcej), to mam nadzieję że takich dinozaurów już nie ma, a jeśli są, to że jest ich coraz mniej.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

1670 - SERIAL

TYLKO ONA ZOSTAŁA, RILEY SAGER