DROGA, CORMAC McCARTHY





„Doga”, to apokaliptyczna opowieść w najtwardszym wydaniu.

Spotykamy głównych bohaterów, czyli ojca i syna u schyłku ludzkości. Nagle z pięknego słonecznego świata przenosimy się do czegoś, co jest jego zgliszczami bez roślin i zwierząt. Otacza nas nieprzenikniony mrok. Resztka ocalałych próbuje przetrwać, a pozostali zmieniają się w bandyckie hordy kanibali i morderców.
I w tym właśnie świecie pojawia się światełko w postaci bezgranicznej miłości rodzica do dziecka, który zrobi wszystko, aby jego latorośl przetrwała. Wyruszają więc obaj w długą i ciężką drogę do miejsca, w którym jest szansa na przeżycie.

Ja czytałam tę książkę wiele lat temu i przyznam, że do dzisiaj na jej wspomnienie przechodzi mnie dreszcz niepokoju.

Nie bez powodu książka została okrzyknięta arcydziełem, a McCarthy wyróżniony został Nagrodą Pulitzera. To co autor przekazuje w powieści, to nic innego jak opis tego jak może zachować się ludzkość w obliczu totalnej zagłady i kto będzie na tyle silny by w tej sytuacji nadal pozostać człowiekiem. 

Jest to historia opowiedziana w tak realistyczny sposób, że zaczynamy się zastanawiać czy to możliwe, czy tak faktycznie może wyglądać koniec świata. Wydaje mi się, że Cormac McCarthy napisał tę historię ku przestrodze. Wolę tak myśleć i wierzyć, że jednak ludzie mogą zachować się inaczej.

Powieść jest genialna i uważam, że koniecznie trzeba ją przeczytać.

Ps. Polecam również film, który jest adaptacją książki( i jest to jej bardzo dobra ekranizacja).



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WYSPA TAJEMNIC, MARTIN SCORSESE

1670 - SERIAL

TYLKO ONA ZOSTAŁA, RILEY SAGER